börjar bra!

ja då skulle vi då ta oss till kaliforien. eftersom planet skulle gå 05.15 så fick vi gå upp klockan tre, Angelica sov inte mycket, somnade aldrig riktigt medans jag gick och la mig i soffan för att få någon timmes sömn i alla fall:) när klockan väl ringer var jaginte jätte trött mer seg sådär. sedan checkar vi ut och allt går la ä så länge. vi frågade taxigubben om han tyckte att väskora var tunga, såklart han tyckte att min var tung! kul liksom, börjar bra! det var bra en kvart till flygplatsen så det var skönt :)

när vi kommer dit inser vi att Orlando har en mycket stor flygplats så vi fick fråga några om vart vi skulle gå då vi inte fattade om vi skulle kolla efter san francico eftersom vi skulle mellanlanda i north carolina.. men sen så kom vi i alla fall rätt och då så skulle vi ju checka in då va, men kärringen somskulle hjälpa till var ju född innan jesus gick på vattnet!! men när vi väl fått biljetterna så fick vi reda på att man var tvungen att betala för attens få med sig en väska ! såå skumt land va, så bara för att få med sig väskan var man tvungen att betala 25 dollar:O sen skulle ju väskorna vägas in.... Angelica började och det visade sig att hon hade 8 pounds för mycket vilket är dryga 4 kilo, då sa tanten att hon kunde plocka ur lite för atslippa betala 50 dollar för övervikten så skulle angelica börja plocka ur sin väska och då ställer jag min på vågen. det märktes ju att jag gillar skor kan jag medela! min väska vägde 16 pounds för mycket vilket är drygt 8 kilo:O men jag hade inte på långa vägar kunat ta ut så mycket ur min väska så det var ju bara att betala.. inte jätte glada om man säger så och inte nog på det så tappade vi bort alla papper som var biljetterna för resten av resan, mycket nära bristnings grnsen må jag säga!!

när vi sedan skulle gå igenom säkerhets skiten så hade dom juite öppnat ä och tiden började ju smått rinna ivägom man sägr så. när dom väl öppnade skulle man ju fan ta av sig skor tröja och allt och jag pep ju två gånger av mitt armband så där just i den studen hatade jag USA!! så när vi äntligen kom igenom så fick vi ta tåg bort till gaten, nog att flygplatsen var stor! kom på planet i alla fall och resan gick nästan smärtfritt, öronen värkte och hade sig:(

när vi landat och skall byta plan så tänkte vi ju att man borde få mat på en 6 timmars lång flygresa, men nej då det fick an köpa med sig om man ville;) och allt som var nära hade ju bara sånt där jag gillar, äggröra, bacon, korv och sånt där äckelpäckel! så jag skyndade mig bort till smörgås grej och köpte mig mat:) väl på planet så gick det faktiskt ganska fort som tur var :)   så kom faktiskt väskorna ganska fort med för en gångs skull :) så in i taxn, som bleas dyr och till hotellet:)

när vi kommer upp på rummet blir det en besvikelse, det är bara ett rum och en toalett som är nästan lika stor som rummet, bara ensäng som är liten enligt angelica men det är bara för vi måste dela ;) och an märker verkligen att SF är som alla sagt, AS DYRT!! men men snart är vi påväg mot vegas :P

nu ligger angelica och sover eftersom hon inte har sovit så mycket i natt, inte bra egentligen för hon kommer inte somna i natt då när vi skall sova :( men men det får vi ta då. idag tänkte vi kanske dra en bio som tydligen skall ligga granne med hotellet :) '
nää nu orkar jag inte skriva längre, men ni kanske märker att det är bättre och framförallt mer rättstavade inlägg som kommer av mig :) måste ju dock erkänna att det tar emot att behöva blogga hela tiden ;)

´har inte hittat någon disney channel heller..
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0