En helg i Santa Barbara!

Tjatja! Jennie Andersson här. slänger in ett litet gästinlägg för att summera helgen lite.

det började i fredags då jag kom racande i en hyr-lastbil med Elin Eriksson som förare för att hämta upp Malin och Angelica vid bussen. Jag var av någon anledning väldigt nervös, vad skulle de tycka om mitt nya hem och alla mina nya vänner? men när vi sågs var det som att det var igår vi sågs sist och det var helt underbart att träffa dem båda igen!

tog en taxi ner på stan med all packning för att få oss lite att äta innan hemgång till min lilla lägenhet. vi drog i oss varsin cheesburgare och angelica hann även spilla ut en hel cola över bordet ;) fun times, haha.

sedan bar det hem till mig och mina roomies för varsin snabb dusch innan festen var igång. det blev en kul kväll med berrpong oh allmänt gött häng bland folket här på Buena Vista Apartments. och oroa dig inte Kickan, Malin tog det lugnt och höll sig vaken heeeela kvällen ;) nästan..

lördag morgon började lugnt för att sedan gå ut för en rundtur på min skola, vid hamnen, stranden och ännu en snabb tur på stan. gick ut på piren en sväng och tittade runt, men tyvärr var vädret ganska dåligt så det blev en kort vända. sedan bar det hem igen för att ladda upp till nästa fest. vi var denna dag bjudna till en av mina grannars födelsedagsfest i Isla Vista, partystället av alla partyställen här i Californien. Blev en skojig kväll, speciellt när Malin och Angelica blev lite överraskade när vi bad dem gå ut till taxin oh såg där stå en limousine istället!

Söndag var en lugn dag då vi mest chillade på dan för att sedan ta en sväng till min nya lägenhet på Haley Street, där jag ska bo hela nästa termin. regnet öste ner när vi sedan gick till Ralph's för att inhandla tacos-ingredienser för kvällen. tog oss en lugn sista kväll med gött tjöt och lite gott snask.

såå, nu till denna dag. MÅNDAG. dagen då Malin och Angelica åker hem :( ... gick till skolan vid halv ett och käkade lunch på skolans cafeteria. sedan bar det hem och här sitter vi nu. jag hade skrivit halva detta inlägg när allt plötsligt försvann och jag fick skriva om allt igen. kul..

strax ska vi ringa taxi för att brudarna ska åka vidare till L.A! lite lätt avis, men snart e vi alla tre hemma igen. denna helgen har gått fort som attan, men gud vad jag behövde detta fantastiska besök! TACK BRUDAR! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0